Blog

PROCESNÉ POSTUPY

Aký je postup? Čítal som mnoho zložitých a kostrbatých definícií. Čo keby ste ho definovali takto: Proces je séria vzájomne súvisiacich úloh pozdĺž jednej alebo viacerých línií.

Procesy prebiehajú v každej spoločnosti. Tie možno rozdeliť do troch kategórií.

Spoločnosti, v ktorých šéf nevie o existencii procesov

Aj v takých podnikoch, ktoré nie sú veľmi riadené, sa procesy vytvoria samé. Je to prirodzené. Takto to vyzerá. Takéto tímy zvyčajne nie sú veľmi efektívne, pretože pravidlá nie sú jasne definované. Ak v takejto spoločnosti pracujú skvelí ľudia, je to oveľa lepšie, pretože ich intuícia im pomáha nerobiť hlúposti. Napriek tomu bude veľa vecí zauzlených a nebudú fungovať tak, ako by mohli. Spoliehať sa na intuíciu nestačí.

Spoločnosti, ktoré majú procesy definované na papieri

Šéf alebo manažment chápe, že procesy existujú a je potrebné ich definovať. Takéto spoločnosti môžu byť vysoko produktívne. Zaoberajú sa tým, ako produkt prechádza spoločnosťou, a snažia sa, aby to bolo čo najjednoduchšie a najrýchlejšie. Nemôžu sa však vyhnúť chybám, pretože ľudia sú zo svojej podstaty omylní a ich procesné riadenie je založené na tom, že si ľudia musia pamätať, čo, kto a kedy má sledovať.

Spoločnosti, ktoré majú procesy definované a riešené prostredníctvom špecializovaného softvéru

No, tých je asi najmenej. Ide o to, aby sme čo najviac eliminovali chyby, a pomáha nám systém, ktorý na nás dohliada.

Tento proces je postupný a vynucuje si (v prípade potreby) úlohy.

Nedovoľme ľuďom improvizovať v dôležitých veciach. Nespoliehajme sa len na ich pamäť. Zabezpečme, aby sa veci dokončili.

Krásnym príkladom sú odovzdávacie protokoly. Práve tieto dokumenty sa najčastejšie strácajú. Veľakrát som počul príbehy, keď sa po nejakom čase protokol nenachádzal, pretože sa stratil a bol to problém. Zákazník požadoval niečo, na čo nemal nárok, ale dokument chýbal.

V spoločnosti 1CLICK môžeme takýmto situáciám predchádzať. Naše riešenie sa vyznačuje dynamickými procesmi. Nie sú statické a zamestnanec ich musí hľadať v spleti iných procedurálnych úloh, ako je to v prípade mnohých softvérov. Spoločnosť 1CLICK rozdeľuje tieto jednotlivé úlohy určeným zamestnancom v určenom čase. A čo je najdôležitejšie, keď je to potrebné, dokáže presne splniť úlohy.

Ak pracovník zabudne odovzdať odovzdávací protokol, naše riešenie naňho začne „kričať“, aby to urobil. A ak to neurobí, uvidí to jeho nadriadený. Tým sa zabezpečí, že sa dokument dostane tam, kam má, včas.

To bol len jeden z mnohých príkladov. V spoločnostiach je oveľa viac situácií, ktoré je potrebné riešiť. Od obchodu cez výrobu až po podporné procesy.

1CLICK vám pomôže mať ich pod kontrolou.

Individuálna realizácia

Existuje skvelé riešenie. Ukážeme vám, ako môžeme systém prispôsobiť presne vašim potrebám. Dohodnite si s nami nezáväznú konzultáciu.

Vyskúšajte 1CLICK na 30 dní zadarmo!

Zjednodušte si prácu. Zjednodušte si život.
Zamerajte sa na to, v čom ste naozaj dobrí.

Prihlásenie do systému 1CLICK